Nie blokuj kolejki – nie odbieraj innym szansy na wizytę u specjalisty!

Długie kolejki i odległe terminy w poradniach to ogromny, systemowy problem ochrony zdrowia w całej Polsce.

„W szpitalu dbamy o to, aby ułatwić Pacjentom rejestrację i zaproponować możliwie najwcześniejsze i najbardziej dogodne terminy wizyt. Zdajemy sobie sprawę, że wielu Pacjentów czeka na konsultacje wiele tygodni. Jednocześnie twarde dane wskazują, że jest spora grupa Pacjentów, którzy na zarezerwowane wizyty nie przychodzą i nie informują o tym wcześniej. W ten sposób odbierają szansę na pomoc innym chorym” – podkreśla Anna Juszczak, pielęgniarka naczelna w WSZ w Kaliszu.


Apelujemy, aby Pacjent, który z jakiegokolwiek powodu nie może lub nie chce skorzystać z wizyty, na którą wcześniej się zapisał, poinformował o tym naszą placówkę.

Call Center - telefonistki przy pracy

„Im prędzej informację o nieobecności Pacjenta otrzyma szpitalna rejestracja, tym większą szansę na pomoc mają inni oczekujący na poradę Pacjenci” – zaznacza Anna Juszczak.
Informacja przekazana nawet tego samego dnia rano jest lepsza, niż brak jakiegokolwiek zawiadomienia o nieobecności.

„I nie mówimy tutaj o pojedynczych przypadkach – w poszczególnych poradniach specjalistycznych w naszym szpitalu, szansę na pomoc lekarza traci średnio od kilkunastu, do kilkudziesięciu osób miesięcznie!” – podkreślają rejestratorki, które zapisują Pacjentów do poradni w WSZ w Kaliszu.

Rejestracja w szpitalu


Które poradnie borykają się z największą liczbą „zgubionych” wizyt? Przy poszczególnych miesiącach, podajemy kolejno liczbę pacjentów zarejestrowanych do poradni specjalistycznych i jednocześnie nie zgłaszających nieobecności na wizycie oraz ogólną liczbę zarejestrowanych Pacjentów do poradni w danym miesiącu.

Poradnia Gastroenterologiczna dla Dzieci

  • Kwiecień: 17 – 381
  • Maj: 17 – 721

Poradnia Dermatologiczna

  • Kwiecień: 57 – 1409
  • Maj: 60 – 550

Poradnia Gastroenterologiczna

  • Kwiecień: 10 – 105
  • Maj: 9 – 91

Poradnia Preluksacyjna

  • Kwiecień: 17 – 194
  • maj: 13 – 228

Poradnia Urazowo-Ortopedyczna

  • Kwiecień: 65 – 728
  • Maj: 13 – 790

Poradnia Reumatologiczna

  • Kwiecień: 7 – 78
  • Maj: 11 – 68

Poradnia Kardiologiczna dla Dzieci

  • Kwiecień: 80 – 193
  • Maj: 23 – 80

Poradnia Chirurgii Dziecięcej

  • Kwiecień: 7 – 177
  • Maj: 8 – 185

Poradnia Chirurgiczna Chorób Naczyń

  • Kwiecień: 24 – 262
  • Maj: 22 – 185

Poradnia Kardiologiczna

  • Kwiecień: 52 – 1962
  • Maj: 58 – 2128
korytarz w szpitalu

Poradnia Nefrologiczna

  • Kwiecień: 8 – 151
  • Maj: 13 – 151

Poradnia Neurochirurgiczna

  • Kwiecień: 21 – 272
  • Maj: 32 – 240

Poradnia Oceny Rozwoju Małego Dziecka

  • Kwiecień: 14 – 122
  • Maj: 6 – 122

Poradnia Urologiczna

  • Kwiecień: 25 – 353
  • Maj: 16 – 449

Poradnia Wad Postawy

  • Kwiecień: 8 – 62
  • Maj: 4 – 66

Audiologiczna

  • Kwiecień: 9 – 105
  • Maj: 22 – 148

Poradnia Onkologiczna

  • Kwiecień: 2 – 126
  • Maj: 2 – 142

Poradnia Chorób Zakaźnych

  • Kwiecień: 9 – 80
  • Maj: 13 – 63

Poradnia Okulistyczna

  • Kwiecień: 6 – 72
  • Maj: 6 – 68

Poradnia Chirurgii Twarzowo-Szczękowej

  • Kwiecień: 25 – 230
  • Maj: 1 – 214
Interaktywny monitor - szpitalna nawigacja

Drodzy Pacjenci! Jeśli nie dotrzecie na zaplanowaną wizytę, uprzedźcie o tym #szpitalKalisz. Wystarczy zadzwonić do rejestracji – tel. 62 765 12 25 – aby innej osobie umożliwić konsultację ze specjalistą.

Nie blokujcie kolejki do poradni!

korytarz w szpitalu

Inne aktualności

Czy chirurg umie rysować?

Elektroniczne bazy danych, e-dokumentacja medyczna, diagnostyka obrazowa – a jeszcze niedawno – bo…

mały chłopiec z lizakiem w kształcie serca

Siła i motywacja

Ocalone życie, lepsze samopoczucie Pacjenta, poprawa stanu zdrowia, a przede wszystkim powrót do…