Ogłoszenie

Dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. Ludwika Perzyny w Kaliszu

na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r.
 o działalności leczniczej (Dz. U. z 2025  r.,  poz. 450 t.j. z późn zm.)

oraz w związku z Zarządzeniem Dyrektora nr 172/2025 z dnia 24 października 2025 r. w sprawie:
powołania Komisji konkursowej w celu przeprowadzenia konkursu ofert na udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie zgodnym z ogłoszeniem

ogłasza konkurs ofert na udzielanie świadczeń zdrowotnych znak: K-6/2025/ZDO przez podmioty lecznicze, w zakresie:

świadczeń w zakresie diagnostyki obrazowej w drodze teleradiologii

dla potrzeb pacjentów Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. Ludwika Perzyny w Kaliszu (obszar południowej Wielkopolski).

Treść ogłoszenia oraz warunki konkursu ofert formularze ofertowe można również pobrać ze strony internetowej Szpitala: www.szpital.kalisz.pl        > zamówienia publiczne >   ogłoszenia

Oferty należy składać w Kancelarii Szpitala lub drogą e-mailową na adres sekretariat@szpital.kalisz.pl : do dnia 3 listopada  2025 r. do godz. 12.00

w zamkniętych kopertach z napisem odpowiednio: „Konkurs ofert – udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie diagnostyki obrazowej w drodze teleradiologii” lub  w zaszyfrowanym folderze o takiej samej nazwie.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu  3 listopada 2025 r. w sali konferencyjnej Szpitala o godz. 12:30.
W przypadku złożenia oferty w drodze elektronicznej Oferent podaje hasło do odszyfrowania folderu z ofertą w drodze sms na nr tel. 604 114 500 w godzinie i minucie przewidzianej na otwarcie ofert (3.11.2025 godz. 12.30)

Konkurs zostanie rozstrzygnięty w terminie do dnia 3 listopada 2025 r. Rozstrzygnięcie zostanie wywieszone na tablicy ogłoszeń Dyrekcji Szpitala oraz na stronie internetowej szpitala www.szpital.kalisz.pl..

Ustala się termin związania oferenta złożoną przez niego ofertą na okres 30 dni.

Umowa zawarta zostanie na następujący okres: do dnia 31 grudnia 2027 r. z maksymalnie jednym oferentem.

Zastrzega się prawo do odwołania konkursu oraz przesunięcia terminu składania ofert i terminu ogłoszenia rozstrzygnięcia postępowania bez podania przyczyny.

Oferentom przysługują środki odwoławcze na zasadach określonych w art. 153 i 154 ust. 1 i 2 ustawy
z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
(Dz.U. z 2024 r., poz. 146  t.j.).

Wojewódzki Szpital Zespolony im. Ludwika Perzyny w Kaliszu

ul. Poznańska 79, 62-800 Kalisz

WARUNKI KONKURSU OFERT

w sprawie umowy o udzielenie zamówienia na świadczenia zdrowotne z

podmiotami leczniczymi

                                                                  w zakresie:

świadczeń w zakresie diagnostyki obrazowej w drodze teleradiologii

KONKURS ZN. K – 6 / 2025  / ZDO

Warunki konkursu ofert zawierają następujące załączniki:

1.   Formularz oferty                                                            – Załącznik nr 1

2.   Projekt umowy                                                              –  Załącznik nr 2

…………………………………..

Warunki zatwierdzono:

dnia 24 października 2025 r.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2025 r., poz. 450
    j. t.), zwana dalej „Ustawą o działalności leczniczej”,
  2. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 146 t. j.) zwana dalej „Ustawą
    o świadczeniach

Oznaczenie postępowania:

Postępowanie, którego dotyczą niniejsze Warunki Konkursu Ofert oznaczone jest znakiem
K-6/2025/ZDO. Oferenci we wszelkich kontaktach z Udzielającym zamówienia powinni powoływać się na w/w znak

  1. Udzielający zamówienia:

Wojewódzki  Szpital  Zespolony im. Ludwika Perzyny w Kaliszu, ul. Poznańska 79,
62-800 Kalisz, tel. 062 765-13-78, 604 114 500

  • Przedmiot:

udzielanie świadczeń w zakresie diagnostyki obrazowej w drodze teleradiologii

udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie diagnostyki obrazowej w drodze teleradiologii dla pacjentów Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. L. Perzyny w Kaliszu, zgodnie ze wskazanym w formularzu ofertowym zakresem wykonywanych badań

  • Konkurs ofert ogłoszono:
  • na tablicy ogłoszeń Udzielającego zamówienia,
  • na stronie internetowej Szpitala: www.szpital.kalisz.pl
  • Wymagania Udzielającego zamówienia:

     O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się oferenci, którzy:

  1. dysponują wiedzą, doświadczeniem oraz kwalifikacjami zawodowymi niezbędnymi do udzielania danego rodzaju świadczeń,
  2. posiadają aktualną polisę ubezpieczeniową OC najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, od którego obowiązani będą zgodnie z umową do udzielania świadczeń zdrowotnych ( zgodnie z ustawą o działalności leczniczej),
  3. złożą oświadczenia i dokumenty wymagane w „Warunkach konkursu ofert”.
  • Proponowana kwota należności za udzielanie świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem konkursu ofert to cena jednostkowa, zgodnie z Formularzem oferty – Załącznik nr 1.
  • Umowa:

Przewiduje się zawarcie w wyniku niniejszego postępowania umowy z terminem  realizacji określonym w ogłoszeniu. Projekt umowy –  Załącznik Nr 2.

  • Udzielający zamówienia zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu, przesunięcia terminu składania ofert oraz terminu ogłoszenia rozstrzygnięcia postępowania bez podania przyczyny.
  • W celu przeprowadzenia konkursu Udzielający zamówienia powołał Komisję Konkursową.
  •  Środki ochrony prawnej
  • protest: na zasadach określonych w art. 153 „Ustawy o świadczeniach”.
  • odwołanie: na zasadach określonych w art. 154 ust. 1-2„Ustawy o świadczeniach”.
  1. Konkurs ofert składa się z części jawnej i niejawnej. W części jawnej mogą  uczestniczyć oferenci.

Ogłoszenie o zakończeniu i wyniku konkursu zamieszczone zostanie na tablicy ogłoszeń Dyrekcji oraz na stronie www.szpital.kalisz.pl

  1. Kryteria oceny ofert udzielanych świadczeń zdrowotnych w zakresie diagnostyki obrazowej w drodze teleradiologii:
  1. cena brutto – ranga 60%

Ocena wyliczona będzie wg następującego wzoru:

cena brutto najtańszej oferty

………………………………    x waga kryterium (0,6) x 100

cena brutto badanej oferty

  • ciągłość – ranga 5%
Realizacja świadczeń dla Udzielającego zamówieniaLiczba punktów
Oferent realizuje świadczenia dla udzielającego zamówienie5 pkt
Oferent nie realizuje świadczeń dla Udzielającego zamówienie0 pkt
  • kompleksowość – ranga 5%
Wykonywanie badańLiczba punktów
Oferent zapewnia wykonywanie wszystkich badań5 pkt
Oferent nie zapewnia wykonywania wszystkich badań0 pkt
  • dostępność – ranga 20%
Dostępność 24h 7/7Liczba punktów
Tak20 pkt
Nie0 pkt
  • jakość (certyfikat jakości lub akredytacja) – ranga 5%
Certyfikat jakości/akredytacjaLiczba punktów
Oferent posiada certyfikat jakości i/lub akredytację5 pkt
Oferent nie posiada certyfikatu jakości i/lub akredytację0 pkt
  • kwalifikacje personelu (liczba lekarzy specjalistów) – 5%
Liczba lekarzy specjalistówLiczba punktów
100%5 pkt
99% – 50%3 pkt
49% – 0%1 pkt

Ocena końcowa oferty zostanie wyliczona wg następującego wzoru:

OK = LpCe x 60% + LpC x 5% + LpK x 5% + LpD x 20% + LpJ x 5% + LpL x 5%

gdzie:

OK – ocena końcowa oferty

LpCe – liczba punktów wynikająca z oceny ceny proponowanej przez oferenta

LpC – liczba punktów wynikająca z oceny ciągłości udzielania świadczeń

LpK – liczba punktów wynikająca z oceny kompleksowości wykonywania badań

LpD – liczba punktów wynikająca z oceny dostępności udzielania świadczeń

LpJ – liczba punktów wynikająca z oceny jakości

LpL- liczba punktów wynikająca z oceny kwalifikacji personelu

Oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów w oparciu o ustalone kryteria, zostanie uznana za najkorzystniejszą.

  1. otwarcie ofert, rozstrzygniecie konkursu:

W postępowaniu konkursowym mogą brać udział podmioty lecznicze określone w art. 26 „Ustawy o działalności leczniczej”.

Każdy oferent składa tylko jedną ofertę. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej
w zamkniętej kopercie z napisem odpowiednio: „Konkurs ofert – udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie diagnostyki obrazowej w drodze teleradiologii” oraz informacje identyfikujące Oferenta lub w formie elektronicznej w zaszyfrowanym folderze o nazwie „Konkurs ofert – udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie diagnostyki obrazowej w drodze teleradiologii na adres sekretariat@szpital.kalisz.pl

Termin składania ofert:

Oferty mogą być składane w Kancelarii Szpitala do dnia 3 listopada 2025 r. do godz. 12:00 lub e-mailowo w zaszyfrowanym folderze na adres sekretariat@szpital.kalisz.pl  W przypadku złożenia oferty w drodze elektronicznej oferent podaje hasło do odszyfrowania folderu z ofertą w drodze sms na nr tel. 604 114 500 w godzinie i minucie przewidzianej na otwarcie ofert (3.11.2025 godz. 12.30)

Otwarcie ofert:

Nastąpi w dniu 3 listopada 2025 r. o godz. 12.30 w sali konferencyjnej Szpitala.

Konkurs zostanie rozstrzygnięty w terminie do dnia 3 listopada 2025 r.

Okres związania ofertą ustala się na 30 dni.

Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym według załączonego wzoru „Formularz oferty” (Załącznik nr 1) wraz z wymaganymi przez Udzielającego zamówienia dokumentami. Oferta winna być napisana w języku polskim.

  1. Oferta musi zawierać:

W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oferent musi złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:

  1. Formularz oferty wg wzoru – Załącznik nr 1.
  2. Dokumenty:
  3. Kopia Księgi Rejestrowej – rejestr podmiotów wykonujących działalność leczniczą,
  4. Odpis KRS lub CEiDG,
  5. polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej lub oświadczenie
    o zobowiązaniu się do  przedłożenia stosownego dokumentu potwierdzającego fakt zawarcia umowy ubezpieczenia w pełnym zakresie przedmiotu umowy przed przystąpieniem do jej realizacji – stosownie do przepisów ustawy o działalności leczniczej.
  6. Kopia certyfikatu ISO/certyfikatu akredytacyjnego, jeżeli oferent w/w posiada

Kopie załączonych dokumentów muszą być potwierdzone „za zgodność z oryginałem”,i podpisane przez Oferenta. Załącznik nr 1 musi być wypełniony w/g podanego wzoru.

  1. Informacji dotyczących konkursu udziela:

Kierownik Działu Organizacyjnego – mgr Paweł Gawroński w godz. 8:00 – 14:00  tel. 062 765-13-78  oraz 604 114 500

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszych Warunkach konkursu mają zastosowanie przepisy Ustawy o działalności leczniczej oraz Ustawy o świadczeniach.

Wojewódzki Szpital Zespolony im. Ludwika Perzyny w Kaliszu

ul.Poznańska 79, 62-800 Kalisz

znak sprawy K- 6/2025/ZDO                             Załącznik nr 1 s.1

FORMULARZ OFERTOWY

  1. Nazwa Oferenta:
 

       (pieczęć określająca nazwę i siedzibę)

……………………………………………………………………………………………………………………….

2.  Numer NIP

……………………………………………………………………………………………………………………….

3.  Numer REGON

……………………………………………………………………………………………………………………….

4. Numer tel./fax

Oświadczam, iż:

  • Zapoznałem/am się z treścią ogłoszenia o konkursie ofert na udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie diagnostyki obrazowej w drodze teleradiologii dla pacjentów  Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. L. Perzyny w Kaliszu.
  • Jestem gotowy/a do realizacji świadczeń podanych w ofercie w okresie wskazanym
    w ogłoszeniu.
  • Osoby udzielające świadczeń posiadają wiedzę, doświadczenie oraz stosowne uprawnienia i kwalifikacje zawodowe.
  • Posiadam sprzęt i aparaturę medyczną niezbędne do realizacji zakresu umowy.
  • Jestem związany/a niniejszą ofertą przez okres 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.

…………………………………….                                        …………………………………………………………….

(miejscowość, data)                                   (podpis i pieczątka Oferenta)

Wojewódzki Szpital Zespolony im. ludwika Perzyny w Kaliszu

ul.Poznańska 79, 62-800 Kalisz

znak sprawy K-6/2025/ZDO                                                                 Załącznik nr 1 s.2

FORMULARZ OFERTOWY

Oddział/Zakres: ………Diagnostyka Obrazowa Teleradiologia……

Lp.Rodzaj badaniaIlość badań /ROK kalendarzowy Tryb badania CITO 60 min *Cena jednostkowa tryb CITO 60 minIlość badań /ROK kalendarzowy Tryb badania PILNE 48 h*Cena jednostkowa Pilne 48 hIlość badań /ROK kalendarzowy Tryb badania PLAN 5 dni roboczych*Cena jednostkowa PLAN 5 dni roboczychWartość brutto/ROK kalendarzowy (kol. 3 x 4) +(kol. 5×6) +(kol. 7*8)
123456789
TOMOGRAFIA KOMPUTEROWA  
 TK głowy / zatok / oczodołów1300 400 200  
 TK Kości /stawy/kręgosłup / ortopedyczne1300 400 200  
 TK szyi / krtani / piramid / nosogardzieli100 50 50  
 TK klatki piersiowej lub j.brzusznej /miednicy400 200 100  
 TK badanie 2 okolic anatomicznych300 200 100  
 TK badanie 3 lub więcej okolic anatomicznych / politrauma200 10 10  
 Angiografia 1 okolicy anatomicznej150 120 100  
 KardioCT, angiografia TT wieńcowych, wirtualna kolon skopia    35  
REZONANS MAGNETYCZNY
 MR Głowy150 150  
 MR Kręgosłupa 1 odcinek100 100  
 MR stawu20 20  
 MR j. brzusznej / cholangiografia MR30 30  
 MR miednicy30 30  
 Angiografia  30 30  
 Mammografia MR z oceną BI-RADS10 10  
 MR gruczołu krokowego z oceną PI-RADS10 10  
 MR szyi lub krtani10 10  
RTG
 Badanie RTG6000 3000 3000  
MMG
 Mammogrgafia skrining100  
 Mammografia diagnostyczna300  
Razem:     

* szacunkowe ilości badań w okresie roku kalendarzowego.

…………………………………….                   …………………………………………………………….

(miejscowość, data)                       (podpis i pieczątka Oferenta)

Wojewódzki Szpital Zespolony im. ludwika Perzyny w Kaliszu

ul. Poznańska 79, 62-800 Kalisz

znak sprawy K-6/2025/ZDO                                                                   Załącznik nr 1 s. 3

FORMULARZ OFERTOWY

  1. CIĄGŁOŚĆ

W dniu składania oferty realizuję świadczenia z zakresu diagnostyki obrazowej w drodze teleradiologii dla potrzeb Udzielającego zamówienia:

  • TAK    
  • NIE                                 
  1. KOMPLEKSOWOŚĆ

Zobowiązuję się do wykonywania wszystkich badań określonych w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 s.2 Warunków konkursu ofert):

  • TAK
  • NIE
  1. DOSTĘPNOŚĆ

Proponuję następujące dni i godziny udzielania świadczeń:

Dzień tygodniaGodziny udzielania świadczeń
Poniedziałek 
Wtorek 
Środa 
Czwartek 
Piątek 
Sobota 
Niedziela 
  1. JAKOŚĆ

Posiadam certyfikat jakości i/lub akredytację:

  • TAK
  • NIE
  1. LICZBA LEKARZY SPECJALISTÓW
  2. 100%
  3. 99% – 50%
  4. 49% – 0%

…………………………………….                   …………………………………………………………….

(miejscowość, data)           (podpis i pieczątka Oferenta)

Wojewódzki Szpital Zespolony im. ludwika Perzyny w Kaliszu

ul. Poznańska 79, 62-800 Kalisz

znak sprawy K-6/2025/ZDO                                                                   Załącznik nr 1 s.4

WYKAZ OSÓB

uprawnionych do udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie
…………………… Diagnostyki obrazowej w teleradiologii…….………

…………………………………………………………………………………………………………………

L p.Imię i nazwisko osoby uprawnionej do wykonywania zamówieniaKwalifikacje zawodowe
   
   
   
   
   

…………………………………….                   …………………………………………………………….

(miejscowość, data)           (podpis i pieczątka upoważnionego przedstawiciela Oferenta)

Załącznik nr 2

Umowa na udzielanie świadczeń zdrowotnych

Nr 1 / K-6/2025 /ZDO

Zawarta w dniu: ………………………… r. w Kaliszu, pomiędzy:

Wojewódzkim Szpitalem Zespolonym im. Ludwika Perzyny z siedzibą w Kaliszu przy ulicy Poznańskiej 79 – Samodzielnym Publicznym ZOZ, NIP: 618-20-25-893, zarejestrowanym w Sądzie Rejonowym w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS 0000251663,

reprezentowanym przez:

Wojciecha Michalika – Dyrektora,

zwanym dalej „Udzielającym zamówienia

a

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

reprezentowaną przez:

……………………………………………………..

……………………………………………………..

zwanym dalej „Przyjmującym zamówienie”

§ 1 Przedmiot umowy

Przedmiotem niniejszej umowy jest udzielanie przez Przyjmującego zamówienie świadczeń zdrowotnych dla Udzielającego zamówienia w zakresie wykonywania całodobowo przez 7 dni w tygodniu opisów badań KT, MRI, RTG i MMG w oparciu o system teleradiologii.

§ 2 Obowiązki Przyjmującego zamówienie

  1. Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do świadczenia usługi określonej w § 1, to jest opisu badań wykonanych przez Udzielającego zamówienia  i przesłanych do Przyjmującego zamówienie przy użyciu łącza teleinformatycznego (teleradiologii) oraz odsyłania sporządzonych opisów Udzielającemu zamówienia  z zachowaniem wymagań określonych w poniższych postanowieniach.
  2. Opisy wykonywane będą:
    1. przez lekarzy posiadających odpowiednie kwalifikacje, w tym tytuł specjalisty we właściwej dziedzinie medycznej;
    1. zgodnie z aktualną wiedzą medyczną i standardami;
    1. z zachowaniem należytej staranności.
  3. Opisy badań będą wykonywane i wysyłane w terminach zgodnych z formularzem ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do oferty – cennik. Przez „chwilę otrzymania danych” Strony rozumieją datę i godzinę widocznego w systemie RIS / PACS  (Chazon Pixel) potwierdzenia otrzymania kompletnych danych w formie elektronicznej. Każde odstępstwo od opisu zwykłego wymaga potwierdzenia statusu opisu przez Udzielającego zamówienia. Badania obrazowe udostępniane są Przyjmującemu zamówienie w formacie DICOM, integracja systemów poprzez protokół HL7
  4. Przyjmujący zamówienie umożliwi dostęp do wyników badań w systemie informatycznym RIS/PACS Udzielającego w postaci plików .pdf opatrzonych faksymile lekarza opisującego / podpisem elektronicznym, niezwłocznie po wykonaniu opisu badania.
  5. Przyjmujący zamówienie oświadcza, iż dysponuje niezbędną wiedzą, doświadczeniem, personelem oraz warunkami technicznymi i lokalowymi umożliwiającymi należyte wykonanie Umowy.
  6. Udzielający zamówienia dopuszcza przerwę techniczną do  6 godzin w świadczeniu usług przez Przyjmującego zamówienie w celach konserwacji i aktualizacji oprogramowania, nie częściej niż jeden raz na kwartał po uprzednim powiadomieniu w formie pisemnej lub mailowej z minimum tygodniowym wyprzedzeniem czasowym.
  7. Zestawienie łączy teleinformatycznych Udzielającego Zamówienie i Przyjmującego zamówienie nastąpi poprzez dostarczenie przez Przyjmującego zamówienie tzw. „serwera fizycznego”(urządzenie stacjonarne umieszczone w siedzibie Udzielającego zamówienia w Zakładzie Diagnostyki Obrazowej i Radiologii Interwencyjnej). Ze strony Udzielającego zamówienia czynności związane z zestawieniem połączeń wykonują uprawnieni informatycy Firmy PIXEL, z którymi pracownicy Przyjmującego zamówienie zobowiązują się współpracować.

§ 3 Oświadczenia Przyjmującego zamówienie

1.   Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się i oświadcza, iż:

  1. przejmuje na siebie pełną odpowiedzialność za wykonanie opisu lekarskiego badań obrazowych zleconych przez Udzielającego zamówienia  ,
    1. opisy badań będą wykonywane przez osoby legitymujące się wymaganymi kwalifikacjami,
    1. Przyjmujący zamówienie oświadcza, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych;
    1. Przyjmujący zamówienie ma obowiązek poddania się kontroli przeprowadzanej przez Narodowy Fundusz Zdrowia (zgodnie z warunkami umowy na świadczenie usług zdrowotnych)
  2. Przyjmujący zamówienie zapozna personel Udzielającego zamówienia  – techników radiologii – z procedurami medycznymi obowiązującymi u Przyjmującego zamówienie w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonywania usług na podstawie niniejszej umowy.
  3. Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się gromadzić i przetwarzać uzyskane informacje oraz prowadzić i przechowywać dokumentację opisywanych badań zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  4. Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do archiwizacji przesyłanych danych obrazowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przez okres nie krótszy niż 10 lat.
  5. Przyjmujący zamówienie zobowiązuje do poddania kontroli przeprowadzonej przez Narodowy Fundusz Zdrowia na zasadach określonych w Ustawie z dnia 27.08.2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w zakresie wynikającym z niniejszej umowy oraz z umowy zawartej pomiędzy Udzielającym zamówienia, a Oddziałem Narodowego Funduszu Zdrowia.
  6. Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych w zakresie przedmiotu umowy Strony ponoszą na zasadach określonych w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2025 r., poz. 450 j. t.), z zastrzeżeniem, że Przyjmujący zamówienie ponosi pełną odpowiedzialność za szkody powstałe w związku z nienależytym wykonaniem świadczeń zdrowotnych.

§ 4 Obowiązki Udzielającego zamówienia 

  1. Udzielający zamówienia  będzie wykonywał badania na urządzeniach diagnostycznych we własnym zakresie (przy użyciu własnego sprzętu), a następnie przesyłał obrazy do Przyjmującego zamówienie.
    1. Przyjmujący zamówienie zainstaluje oraz będzie utrzymywał w okresie obowiązywania niniejszej Umowy bezpieczne łącza teleradiologii zgodne z przepisami prawa, stosownymi normami i wymogami w zakresie bezpieczeństwa przesyłu informacji oraz wymaganiami technicznymi.
    1. Udzielający zamówienia  zapewni konfigurację połączenia oraz sprzętu dostarczonego przez Przyjmującego zamówienie.
    1. Udzielający zamówienia  zapewni zastosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego, organizacyjnego oraz technicznego zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchwalenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

§ 5

 Osoby odpowiedzialne za współpracę

  1. Strony wskazują następujące osoby jako koordynatorów i osoby do pierwszego kontaktu w związku z wykonywaniem niniejszej Umowy:
  1. ze strony Przyjmującego zamówienie: …………………………………………….
    1. ze strony Udzielającego zamówienia : Marta Bieniaszek – Kierownik Zespołu Techników
    1. kontakt do pracowni Zakłądu Diagnostyki Obrazowej i Radiologii Interwencyjnej [imię nazwisko, email, nr telefonu]: Sylwia Słupianek tel. 62 7651 308, e-mail: zdo@szpital.kalisz.pl
    1. sprawy organizacyjne związane z umową: Paweł Gawroński, tel. 62 7651 378, e-mail kier.org@szpital.kalisz.pl
  • Strony zobowiązują się niezwłocznie wzajemnie informować o jakiejkolwiek awariach łączy lub innych okolicznościach uniemożliwiających przekazywanie badań lub opisów. W takim wypadku strony wspólnie podejmą działania w celu przywrócenia sprawności połączeń, bądź podjęcia innych kroków (w zależności od okoliczności).

§ 6 Wynagrodzenie

  1. Przyjmujący zamówienie będzie otrzymywał wynagrodzenie z tytułu wykonywania świadczeń określonych w niniejszej umowie, zgodnie z załącznikiem nr 1, stanowiącym integralną część niniejszej Umowy
  2. Miesięczna ilość badań będzie fakturowana na podstawie zestawienia załączanego do faktury w formie specyfikacji rodzajowo-ilościowej i cenowej świadczeń zdrowotnych.
  3. W przypadku niewykonania opisu badania w czasie określonym w Załączniku nr 1 do niniejszej umowy Udzielający zamówienia może naliczyć karę umowną w wysokości:
  4. W przypadku badań CITO 60 min (pacjent w stanie nagłego zagrożenia życia – w szczególności udar, uraz wielonarządowy itp. ) 5 % wartości opisu badania za każdą godzinę opóźnienia wykonania opisu badania;
  5. W przypadku badań pilnych (48 h) lub badań planowych (5 dni) 10 % wartości badania za każdy dzień opóźnienia dostarczenia opisu badania.
  6. Rozliczenie następować będzie w okresach miesięcznych na podstawie faktur wystawianych przez Przyjmującego zamówienie w terminie do 7 dni po zakończeniu danego miesiąca. Do każdej faktury załączona będzie specyfikacja rodzajowo-ilościowa i cenowa świadczeń zdrowotnych, podpisana przez Przyjmującego zamówienie lub upoważnioną przez niego osobę.
  7. Zapłata należności następować będzie na konto Przyjmującego zamówienie w terminie do 28 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionej faktury.
  8. Faktura będzie doręczana drogą elektroniczną na adres e-mail ekonomiczny@szpital.kalisz.pl
  9. Raport wykonanych badań będzie dostępny do 5. dnia kolejnego miesiąca w systemie teleradiologicznym. Dostęp do raportów będzie miał / będą mieli (imię i nazwisko):
    1. Marta Bieniaszek – Kierownik Zespołu Techników ZDOiRI
    1. Sylwia Słupianek – technik RTG
  10. W przypadku nieuregulowania należności w terminie naliczane będą ustawowe odsetki.

Przyjmujący zamówienie jest uprawniony do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym, bez zachowania terminu wypowiedzenia, w przypadku zalegania przez Udzielającego zamówienia  z zapłatą należności wynikających z niniejszej umowy za co najmniej dwa pełne okresy płatności, po uprzednim wezwaniu Udzielającego zamówienia  na piśmie do uregulowania należności w terminie 14 dni i pod warunkiem bezskutecznego upływu dodatkowego terminu do zapłaty wskazanego w przedmiotowym wezwaniu.

§ 7 Poufność

  1. Strony zobowiązują się traktować wszelkie informacje otrzymane w związku z realizacją niniejszej umowy jako informacje poufne. Strony oświadczają, że zapewnią pełną ochronę wszelkich danych pacjenta, którego dotyczą badania, do której są zobowiązane na podstawie ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz powszechnie obowiązujących przepisów w zakresie ochrony danych osobowych.
  2. W szczególności Strony zobowiązują się przestrzegać wszelkich przepisów i wewnętrznych procedur drugiej strony w celu zapewnienia ochrony informacji medycznych. Informacje takie nie mogą być przekazywane pośrednio lub bezpośrednio jakiejkolwiek osobie trzeciej, natomiast w ramach struktur organizacyjnych Stron, dostęp do tych informacji posiadać będą jedynie pracownicy, podwykonawcy i przedstawiciele, których dostęp do informacji jest uzasadniony i niezbędny ze względu na ich pozycję lub udział w realizacji niniejszej Umowy.
  3. Ujawnienie przez którąkolwiek ze Stron jakiejkolwiek informacji poufnej innym niż opisane powyżej osobom fizycznym lub prawnym, wymagać będzie każdorazowo pisemnej zgody przedstawiciela drugiej strony wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności, chyba że są to informacje publicznie dostępne, a ich upublicznienie nie nastąpiło w wyniku naruszenia postanowień niniejszej Umowy.
  4. Każda ze Stron zobowiązuje się do ochrony (zgodnie z obowiązującymi przepisami) wszelkich danych stanowiących tajemnicę zawodową, objętych ochroną danych osobowych oraz wszystkich innych danych, których ochrona wynika z obowiązujących przepisów prawa.

§ 8 Obowiązywanie umowy

  1. Niniejsza umowa zostaje zawarta do dnia 31.12.2027 r.
  2. Niniejsza umowa może być rozwiązana przez każdą ze Stron za uprzednim jednomiesięcznym wypowiedzeniem w formie pisemnej pod rygorem nieważności, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego z ważnych powodów, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy.
  3. Udzielający zamówienia  będzie uprawniony do rozwiązania niniejszej Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia w drodze pisemnego powiadomienia w przypadku, gdy Przyjmujący zamówienie naruszy postanowienia Umowy, w tym nie wykona usługi w ustalonym terminie.
  4. W przypadku rozwiązania umowy Udzielający zamówienia  zobowiązuje się do odesłania serwera teleradiologicznego do Przyjmującego zamówienie w terminie do 30 dni, po wcześniejszym ustaleniu adresu wysyłki.

§ 9 Siła wyższa

  1. Strony są zwolnione od odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w przypadku, gdy niewykonania lub nienależyte wykonania jest następstwem siły wyższej, w tym awarii łącza leżącej po stronie operatora.
  2. Zdarzeniami siły wyższej w rozumieniu niniejszej umowy są w szczególności: niezawiniona przez stronę przerwa w dostawie elektryczności, strajk generalny, walki wewnętrzne w kraju, trzęsienie ziemi, powodzie i inne zdarzenia elementarnych sil przyrody, których Strony nie mogą przewidzieć, których ponadto nie przewidziały i nie mogły przewidzieć i które są zewnętrzne w stosunku do ich samych i ich działalności.

§ 10 Dane osobowe

  1. Udzielający zamówienia  powierza Przyjmującemu zamówienie przetwarzanie danych osobowych niezbędnych przy realizacji niniejszej umowy. Okres powierzenia przetwarzania danych osobowych jest równy okresowi obowiązywania niniejszej umowy. Zakres powierzenia przetwarzania danych osobowych obejmuje dane osobowe przetwarzane przez Przyjmującego zamówienie w celu realizacji i w związku z realizacją niniejszej umowy oraz w sposób w niej wskazany.
  2. Przyjmujący zamówienie oświadcza, że zapewnia wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie spełniało wymogi ustanowione prawem i chroniło prawa osób, których dane dotyczą. Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się wykonywać względem powierzonych danych osobowych wszystkie obowiązki wymagane przepisami prawa. Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się przetwarzać dane osobowe zgodnie z przepisami prawa i zapisami niniejszej umowy. Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do zachowania najwyższej staranności przy przetwarzaniu i zabezpieczaniu powierzonych danych osobowych.
  3. Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się nie korzystać z usług innego podmiotu przetwarzającego ani nie przekazywać danych do Państwa trzeciego bez uprzedniej zgody Udzielającego zamówienia  wyrażonej w formie pisemnej lub wiadomości e-mail zastrzeżonych pod rygorem nieważności. W przypadku podpowierzenia Przyjmujący zamówienie zapewni, by podmiot, któremu udzielone zostanie podpowierzenie wiązały takie same obowiązki ochrony danych jak określone w niniejszej umowie.
  4. Przyjmujący zamówienie przetwarza dane osobowe na polecenie administratora wynikające z niniejszej umowy.
  5. Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się zapewnić, by osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych powierzonych niniejszą umową zobowiązały się do zachowania tajemnicy lub by podlegały odpowiedniemu ustawowemu obowiązkowi zachowania tajemnicy.
  6. Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do stosowania przewidzianych przepisami prawa środków bezpieczeństwa danych osobowych, a w tym technicznych i organizacyjnych i zapewnić stopień bezpieczeństwa danych odpowiadający ryzyku naruszenia praw lub wolności osób fizycznych.
  7. Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się współdziałać z Udzielającym zamówienia poprzez stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnie wywiązywać się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której dane dotyczą, w zakresie wykonywania jej praw określonych w rozdziale III Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
  8. Przyjmujący zamówienie współdziała z Udzielającym zamówienia w zakresie realizacji obowiązków określonych w art. 32–36 RODO.
  9. Po rozwiązaniu lub wygaśnięciu niniejszej umowy, Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się zwrócić Udzielającemu zamówienia  wszelkie dane osobowe (chyba że Udzielający zamówienia  zażąda ich usunięcia) oraz usunąć wszelkie ich istniejące kopie, chyba że prawo nakazuje przechowywanie danych osobowych. Przyjmujący zamówienie wykonuje ww. obowiązek w terminie 7 dni od dnia rozwiązaniu lub wygaśnięciu niniejszej umowy.
  10. Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do udostępnia Udzielającemu zamówienia  wszelkich informacji niezbędnych do wykazania spełnienia obowiązków określonych w niniejszym paragrafie oraz umożliwia Udzielającemu zamówienia  przeprowadzanie audytów, w tym inspekcji, i przyczynia się do nich. Na wezwanie Udzielającego zamówienia, Przyjmujący zamówienie jest zobowiązany umożliwić audyt w terminie nie dłuższym niż 7 dni od otrzymania wezwania. Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Udzielającego zamówienia  , jeżeli jego zdaniem wydane mu polecenie stanowi naruszenie prawa o ochronie danych.
  11. Przyjmujący zamówienie po stwierdzeniu naruszenia ochrony danych osobowych bez zbędnej zwłoki zgłasza je administratorowi w ciągu 24 godzin od stwierdzenia naruszenia.
  12. Przyjmujący zamówienie zobowiązany jest do poinformowania Udzielającego zamówienia  o wszczęciu postępowania dotyczącego przetwarzania powierzonych danych osobowych, o decyzjach lub orzeczeniach w tym zakresie oraz o planowanych kontrolach.
  13. Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich danych osobowych powierzonych przez Udzielającego zamówienia  . Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się, że dane nie będą wykorzystywane, ujawniane ani udostępniane w innym celu niż przewidziany w umowie, chyba że konieczność ujawnienia danych wynika z obowiązujących przepisów prawa lub umowy.
  14. Zmiana niniejszej umowy w zakresie niniejszego paragrafu i dotyczącym powierzenia przetwarzania danych osobowych jest dopuszczalna poprzez wymianę wiadomości e-mail.

§ 11 Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie zmiany lub uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową odpowiednie zastosowanie mają przepisy Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz Kodeksu Cywilnego.
  3. Strony zobowiązują się do polubownego rozstrzygania sporów wynikłych na tle realizacji niniejszej umowy, a w przypadku braku osiągnięcia porozumienia, spory rozstrzygał będzie sąd powszechny właściwy według siedziby Udzielającego zamówienia.
  4. Umowa zostaje sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym dla każdej strony umowy.

            ………………………………………..                                    ………………………………………

            Przyjmujący zamówienie                                        Udzielający zamówienia